طرح لایه باز

ایران تفکر

نقش استانداردهای صنعت چاپ در طرح های Psd

 

استاندارد سازی بخش طراحی برای امروز و دیروز نیست . از زمانی که بخاطر می آوریم برای چاپ یک طرح تبلیغاتی باید قبل از چاپ به استاندارد طراحی آن توجه نمود . در صنعت چاپ و  دستگاه های  پیشرفته روز دنیا برای اینکه بتوانیم از صفر تا صد یک اگهی از جنس کاغذ را به خوبی به پایان برسانیم باید به موارد و نکات متعددی توجه کنیم تا در نهایت به نتیجه قابل قبولی دست یابیم .

 

هنگامی که میخواهیم یک طراحی را شروع و به اتمام برسانیم باید در نظر داشته باشید که تنها داشتن دانش نرم افزاری برای به ثمر رساندن یک ایده ی طراحی و چاپ کافی نیست و باید در این راه به موارد متعددی توجه نمود که ما در این مطلب به بخش های مرتبط با این موضوع میپردازیم .

 

استاندارد های صنعت چاپ صرفا به کشور ما خلاصه نمیشود بلکه در واقع در سراسر دنیا این مساله وجود دارد و به یک استاندارد واحد تبدیل شده است . شاید با توجه اختلاف دستگاه های رده گذشته صنعت چاپ و تبلیغات در داخل کشور و اختلاف تکنولوژی های روز صنعت چاپ ما با برخی کشور باعث بعضی تفاوت ها شود ، اما در بسیاری از مواقع استانداردها به صورت یکسان تعریف شده است و به کشور یا دستگاه خاصی خلاصه نمی شود .

 

نقش استاندارد های صنعت چاپ در طرح های Psd

 

چرا باید یک طرح لایه باز استاندارد داشته باشیم ؟

 

استاندارد بودن یک طراحی به موارد مختلفی مرتبط می شود و چیدمان درست و استفاده دقیق از این موارد تا حدی زیادی نتایج را برای شما مطلوب می کند . برای مثال : یک کارت ویزیت لایه باز باید درون خود چند ویژگی را داشته باشد ، این ویژگی ها صرفا در قالب مباحث چاپخانه بوده و ارتباطی با موضوع طرح ندارد ، در بخش طراحی اصولی و استاندارد با توجه دانش و تجربه کافی در امر طراحی و چاپ ، طراح پیش بینی های لازم را در نظر میگیرد تا در انتهای کار کمترین میزان خطا و ایراد را داشته باشد .

 

۱ – تعیین سایز :

تعیین اندازه صحیح و بر پایه فرم های اشتراکی ، یا برخی مواقع اختصاصی.

 

۲ – استفاده درست و اصولی از رنگ ها :

بطوری که در پس از چاپ کارت اختلاف رنگ از صفحه ی نمایشگر شما هنگام طراحی تا هنگام چاپ بر روی کاغذ های مختلفی چاپ افست دارای کمترین اختلاف ممکن باشد . اگر به طرح های انجام شده توسط طراحان ایران تفکر توجه کرده باشید ، تمام این مباحث در آن ها رعایت شده است و مشتری محترم با خیالی آسوده می تواند نسبت به خرید و حتی دانلود رایگان برخی طرح ها اقدام کند .

تعیین رنگ درست و استفاده به موقع در جایگاه مناسب از طرح تاثیر بسزایی در نتیجه کار و خروجی شما دارد .

 

۳ – فاصله ها :

فاصله خطوط ، فاصله با لبه های طرح و به طوری هر المان یا عنصر گرافیکی که به لبه های طرح نزدیک می شود باید با دقت بالایی قرار گیرد . اگر اشتباه یا کم دقتی در اینباره صورت گیرد ، شاید نتیجه کار را پس از چاپ تغییر دهد و مشکلاتی برای شما به همراه آورد . یکی از رایج ترین مشکلات که عموما طراحان مبتدی آن را انجام میدهند ، نزدیک بودن متن ها به لبه یا کناره های طرح است که این موضوع یکی از مشکل ساز ترین موارد در حوزه فاصله ها با لبه ی طرح می باشد .

 

این تصور غلط را فراموش کنیم ، اینکه یک طرح ثابت در اینترنت را می توانیم با همان کیفیت در چاپ روی کاغذ داشته باشیم . این باوری است که بسیاری افراد همچنان در سر دارند و توجهی به اهمیت این موضوع ندارند . چارچوب قوانین و استاندارد چاپخانه ای بسیار متفاوت از طراحی استاندارد و اصولی در اینترنت و صفحات وب می باشد . این موضوع را میتوان در قالب کاتالوگ های اینترنتی و مقایسه ی آن ها با کاتالوگ ها و بروشور های چاپی اشاره کنیم .

 

در این ارتباط ، بزودی مقاله ای در ایران تفکر منتشر خواهد شد و به مباحث مرتبط با آن می پردازیم .

 

انتهای مطلب .

بازدید : 65 views بار دسته بندی : دانشنامه ایران تفکر تاريخ : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها